Att få in ett nytt varumärke på en etablerad marknad är inte lätt, det är det många som blivit varse.
Det går åt mängder med marknadsföring, tid och pengar för att få allt att fungera. De som tror att man skall tjäna stora pengar på nya produkter inom en tidsrymd av en vecka bör nog tänka om.
Varför skriver jag detta? För att det är så och jag vet att det finns människor som inte förstår detta.
Det jag menar är till nya klädmärken, nya flugor( t.ex. snowboard) eller hockeyskolor. Hör ju många som säger att Select Stars härmar Prospect Camp till exempel. Eller för att göra ett förtydligande, jag hör ingen utan läser anonyma inlägg i vår gästbok om det, för det är ingen som har mod nog att ringa eller gå fram till mig och säga det.
Konstigt men trots att Jordbruksverket har bestämmelser om hur boskap skall inhysas så vimlar det av kycklingar på byn. Det är lite som när jag jobbade som dörrvakt inne i Stockholm för många år sen, när överförfriskade medelålders män som blivit utslängda för att de klängde på allt och alla, stod 50 meter bort och skrek hur tuffa och starka de var.
Detta är som att vara anonym i gästboken.
Härma, vem var först med en sommarhockeyskola? Har alla efter den som nu var först härmats då eller? Vem har Bengt ”Fisken” Olsson härmat? Jag blir sååå trött. ”Fisken” har ju gjort ett i mina ögon fantastiskt jobb i alla år i Furudal. All heder åt honom. Till alla andra som har hockeyskolor också. Jag hoppas och tror att de gör det av kärlek till sporten och för att försöka hjälpa till att utveckla den.
De som tror att man drar ihop ett läger på en kvart kan ju för all del prova. Kan lova att det krävs en del arbete.
Ett ordspråk att avsluta med som jag hittat på själv:
"Gå aldrig bakom ryggen på en vän, han biter dig snart i svansen då…"
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar